مدیریت پروژه ، و برنامه ریزی عملیاتی ( اجرائی )

پروژه ها : برنامه های عملیاتی ، و برنامه های اجرائی اداری

مدیریت پروژه ، و برنامه ریزی عملیاتی ( اجرائی )

پروژه ها : برنامه های عملیاتی ، و برنامه های اجرائی اداری


پروژه


پروژه ، تعدادی از فعالیت های به هم پیوسته است که بر اساس یک برنامه ( زمانبندی ) اجرا می شود تا در طول مدتی ( غالبا" کوتاه ) با آغاز و انجامی مشخص ، به هدفی معین دست یابد (10) .

مدیر پروژه مسؤول شناخت نیاز ها – تعیین اهداف – انتخاب مناسب ترین طرح – برنامه ریزی تفصیلی – تعیین مسؤطلیت ها – نظارت بر پیشرفت و هزینه پروژه (11) و به ویژه اجرای موفقیت آمیز آن (12) تا رسیدن به هدف تعیین شده است . بنابر این وی به جای این که مدیر یک سازمان پایدار باشد مدیر برنامه ای برای رسیدن به یک هدف معین است ؛ و چون غالب سازمان ها نیز هدف یا اهداف مشخصی دارند که مکررا" در رسیدن به آن ها فعالیت کرده به تناوب به آن دست می یابند در تفاوت گذاری بین اداره سازمان و اداره پروژه می توان گفت که مدیر پروژه مسؤول فعالیت هائی یکباری و نسبتا" مستقل از سایر فعالیت ها برای رسیدن به یک هدف مشخص است که پس از رسیدن به هدف کاملا" خاتمه یافته تکرار نمی شوند ؛ و از این رو عنوان مدیریت پروژه با فنٌ برنامه « ارزشیابی و تجدید نظر در آن » یعنی پرت ( پی . ئی . آر . تی ) که برنامه ای یکباری است(13) عجین شده است .

مدیریت پروژه به معنی مطالعه یا مجموعه علوم و فنون مربوط به مدیریت پروژه ها است (14) . فرایند پروژه را شاید بتوان به صورت فعالیت ها و وظایفی پیوسته به عنوان تعریفی تفصیلی از پروژه و اهداف و وظایف آن تلقی کرد .


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی